Ny Cyberhotline skal hjælpe virksomheder og borgere med at blive sikre digitalt
Onsdag d. 1. marts åbnede Cyberhotline for digital sikkerhed. Her kan borgere og virksomheder få hjælp til at beskytte sig mod IT-kriminelle
Cybertruslen er vedvarende og meget høj i Danmark. Derfor er det vigtigere end nogensinde at beskytte sig digitalt – både som borger og virksomhed. Den nye Cyberhotline skal gøre det nemt at få hjælp og vejledning.
For langt de fleste er digi tale medier og systemer hverdag. Men hvordan sikrer man sig mod at blive lukket ude af sine sociale medier eller miste adgang til sine data?
Hos Cyberhotline for digital sikkerhed kan borgere og virksomheder bl.a. få hjælp og vejledning til:
• Hvordan man spotter falske webshops, laver stærke passwords, undgår svindel på sociale medier og sikrer sit trådløse netværk.
• Hvordan virksomheder ruster sig mod digitale trusler som fx ransomware, phishing, CEO-fraud, faktura-bedrageri, DDoS-angreb mv.
• Hvad virksomheder kan gøre, hvis de er udsat for et angreb fra it-kriminelle .
• Hvor man kan få yderligere hjælp fx fra myndigheder, producent, leverandør eller anden aktør.
Hvordan og hvornår kan du kontakte Cyberhotline?
Åbningstiderne er hverdage kl. 8:00-20:00 og i weekenden og helligdage mellem kl. 10:00-16:00. Tlf. nr. : 3337 0037
Skriv til Cyberhotline for digital sikkerhed
Udgivet: Tirsdag 7. marts 2023 • Opdateret: Tirsdag 7. marts 2023