tilbage
Hent billede
Af Martha Sif Karrebæk (2009)
Detaljer
Type:
Bog
Sprog:
dansk
Opstilling:
89.601 (Sprogfærdighed i dansk)
ISBN nr.:
87-412-0360-7, 9788741203607
Udgave:
1. udgave, 3. oplag (2009)
Omfang:
239 sider
Forlag:
Hans Reitzel
Målgruppe:
voksenmaterialer
Anmeldelse
Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
af Yvonne Mørck
Antropologi, Nr. 56 (2007), 0906-3021, S. 220-221Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
af Per Schultz Jørgensen
Politiken, 2006-05-13, 0907-1814, Sektion 4, s. 13Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
Lægemagasinet, Årg. 20, nr. 4 (2006), 0902-1787, S. 22Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
af Tekla Canger
Dansk pædagogisk tidsskrift, 2006, nr. 3, 0904-2393, S. 96Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
af Lone Nørgaard
Jyllands-posten, 2006-09-30, 0109-1182, Sektion 1 (østudgave), s. 21Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
af Hanne Lindhardt
Sygeplejersken, Årg. 106, nr. 24 (2006), 0106-8350, S. 63Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
af Ulla Kofoed
Folkeskolen, Årg. 124, nr. 2 (2007), 0015-5837, S. 28Anmeldelse af: Tosprogede børn i det danske samfund
af Lene Esmark
Tandlægebladet, Årg. 111, nr. 2 (2007), 0039-9353, S. 134Lektørudtalelse
2006
Henrik Munch Halvorsen
De nye danskeres danskkundskaber og sammenstødet mellem danskernes og de nye danskeres kultur har gennem mange år været en stor del af den politiske debat. Hvilket har resulteret i en omfattende forskning i blandt andet de tosprogede børns liv og opvækstvilkår. Det er denne forskning som præsenteres og analyseres i denne udgivelse, som er en selvstændig opfølger til Tosprogede børn i Danmark (1993). Bogen belyser bl.a. emnerne sprogets betydning for tosprogede børn, racisme og ligestilling, tosprogede børns møde med den danske skole, forældresamarbejde samt pædagogisk praksis i det danske samfund. Det er en meget aktuel og relevant udgivelse, som er skrevet af en række af landets mest erfarne forskere på området, hvilket gør bogen til et vægtigt bidrag i den aktuelle samfunds- og skoledebat. Bogen henvender sig bl.a. til pædagoger, lærere og andre som arbejder med tosprogede børn og deres familier. Samtidig er bogen meget velegnet til brug i forbindelse med uddannelse af bl.a. lærere og pædagoger. Der udgives i disse år en del litteratur om tosprogede børn i Danmark. Denne udgivelse belyser problematikkerne godt og er velegnet som grundbog om emnet